W świecie Internetu trwa nieustanna walka o przyciągnięcie użytkownika na swoją witrynę. Wśród wielu stron, portali i sklepów internetowych każdemu zależy na tym aby osoba wyszukująca treści w wyszukiwarce Google trafiła właśnie do nich. Większość kierująca się zasadami Ekonomii chciałaby ten ruch na swoją witrynę, pozyskać możliwie jak najniższymi kosztami, a najlepiej za darmo. I tutaj właśnie z pomocą przychodzi SEO. Co to jest SEO? Jest to akronim od angielskiego: search engine optimization, czyli w wolnym tłumaczeniu oznacza optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych.
Brzmi skomplikowanie? Nie bój się, w poniższym tekście wszystko dokładnie wyjaśnimy.
Według wikipiedii, SEO to: „procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych”. W praktyce oznacza to, że wszystkie działania związane z SEO dążą do tego, aby dana strona wyświetlana była w wyszukiwarce jak najwyżej. Nie stosując przy tym płatnej reklamy, jedynie wyszukiwanie organiczne.
Jak działa wyszukiwanie organiczne?
Wyszukiwanie organiczne dotyczy wejść na witrynę z wyszukiwarki internetowej (najczęściej jest to Google) po wpisaniu w niej określonych słów. Najłatwiej będzie to zrozumieć na konkretnym przykładzie. Zepsuł nam się samochód. Szukając w wyszukiwarce warsztatu wpisujemy frazę „mechanik”, jako że jesteśmy z Warszawy, to dodajemy „mechanik Warszawa”. Pierwsze cztery wyniki wyszukiwania, są to wyniki płatne. Z boku wyświetlana jest informacja „reklama”. Te strony, które znajdują się poniżej to te z najlepiej zbudowanym SEO. Zapewne w treści zastosowano odpowiednie słowa kluczowe, dzięki którym roboty Googla umieściły witrynę tak wysoko w wynikach wyszukiwania. Kliknięcie przez użytkownika na jedną z tych stron, będzie właśnie wynikiem wyszukiwania organicznego, za które właściciel strony nic nie zapłaci. Już chyba rozumiesz, dlaczego odpowiednie zoptymalizowanie strony pod kątem SEO jest tak ważne dla twórców stron.
Różnica pomiędzy ruchem organicznym i płatnym.
Największą różnicą pomiędzy jednym a drugim ruchem na danej witrynie są oczywiście koszty. Drugą różnicą może być też to, że jeżeli przechodzisz na daną stronę poprzez wyszukiwanie organiczne, to jest większa szansa, iż treści będą bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Ruch płatny z wyszukiwarki Google, odbywa się za pomocą Google Ads. W dużym skrócie są to płatne reklamy w wynikach wyszukiwania. Właściciel strony płaci, aby po wpisaniu danego słowa w wyszukiwarce, jego witryna wyświetlała się wyżej od pozostałych. Płatne wyszukiwanie to krótkoterminowa strategia wyświetlania w wyszukiwarkach, ponieważ w momencie, gdy przestajesz płacić za reklamy, przestajesz się pojawiać. Wyszukiwanie organiczne jest długoterminową strategią pojawiania się w wyszukiwarkach, ponieważ możesz konsekwentnie pozycjonować się na pierwszej stronie przez lata, wprowadzając jedynie drobne poprawki na stronie rankingowej.
Fundamenty SEO
Proces pozycjonowania strony internetowej składa się z optymalizacji strony oraz linkbuildingu (On-site i Off-site). Optymalizacja polega na dostosowaniu funkcjonalności strony pod preferencje użytkowników oraz robotów wyszukiwarek. Treści tworzone na stronie powinny być unikalne i rozbudowane. Powinny zawierać w sobie słowa kluczowe, które najtrafniej określą treść strony. Wszystko to ma bardzo duży wpływ na pozycję w rankingu wyszukiwarek. Linkbuilding to linki prowadzące do naszej witryny zarówno ze źródeł zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Są to podstawy o które musisz zadbać, aby pozycjonowanie Twojej strony było jak najwyższe.
SEO, OD CZEGO ZACZĄĆ?
Na początku należy pamiętać, że optymalizacja strony to długotrwały proces, mający przynieść długotrwałe efekty. Jak zatem przyciągnąć klientów na twoją witrynę. Dobrym pomysłem na początek może być audyt naszej witryny pod kątem SEO. W ten sposób dowiemy się jaki jest poziom dopasowania witryny internetowej do wytycznych Google. Po analizie wyników i wyciągnięciu wniosków, możemy zaplanować dalsze działania.
Dobór słów kluczowych
Ważnym elementem na początku optymalizacji będzie dobór i zastosowanie odpowiednich słów kluczowych. Należy pamiętać, aby nie było one zbyt ogólne. Przytoczony wcześniej przykład „mechanik Warszawa”, to jest właśnie za bardzo ogólny, dlatego też ciężko będzie, żeby był wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania.
Analiza konkurencji
Kolejnym dobrym krokiem może być sprawdzenie co oferuje konkurencja. Przeanalizowanie, ale nie kopiowanie ich treści. Możemy sprawdzić jakie zastosowali frazy, gdzie mają umieszczone linki, itd. Te wiedzę możesz przekuć na skuteczne optymalizowanie twojej strony.
0 komentarzy